Вчені знайшли чорну діру, яка раз у два дні поглинає матерію, рівну Сонця за обсягом

Чорні діри - це неймовірно щільні освіти масою в мільярди разів більше, ніж Сонце. Вони створюють величезне тяжіння і всмоктують матерію, в тому числі і світло, спотворюючи простір-час. © СС0 Public Domain

Австралійські астрономи виявили у Всесвіті чорну діру, зростаючу швидше, ніж всі чорні діри, відомі до цього часу. Кожні два дні вона поглинає стільки ж матерії, скільки, наприклад, міститься в нашому Сонці.

Дослідники з Австралійського астрономічного товариства знайшли надважку чорну діру J2157-3602, і вона кожні два земних дня поглинає по одній зірці розміром з Сонце. J2157-3602 знайшли в 12 мільярдах світлових років від Землі, і вчені спостерігають всі пов'язані з нею процеси з великою затримкою в часі.

Будь-які зображення цієї діри поки не були опубліковані, але, виглядає вона зразкова так само, як на цьому знімку NASA.

Діру вдалося виявити завдяки даним зі супутника ESA (Європейського космічного агентства) «Gaia» і телескопа SkyMapper. Стало зрозумілим, що розмір J2157-3602 дорівнює приблизно 20 мільярдів сонць. Діра збільшується на 1% за мільйон років. Швидкість зростання дірки робить її найяскравішим об'єктом такого роду: вона світиться яскравіше, ніж ціла галактика.

Повне дослідження цієї чорної діри ще не опубліковано, але з'явилося превью роботи на сайті arxiv.org .

Відео: що таке чорна діра

Дослідники говорять, що якби подібний об'єкт знаходився в центрі нашої Галактики, то вона б знищила найменший шанс на виникнення життя на Землі через величезної кількості рентгенівських променів і світилася б на небі в 10 яскравіше, ніж Місяць.

«Ця чорна діра зростає швидко і світить в тисячі разів яскравіше, ніж вся галактика, через всіх газів, які вона всмоктує щодня», - говорять учені з Австралійського астрономічного товариства.

Вчені сподіваються, що в майбутньому будуть виявлені ще більш швидко зростаючі дірки, і їх дослідження дозволить більше дізнатися про механізм зародження Всесвіту.

Подивіться ще « Люди чують два різних слова, коли грає ця запис, і суперечки навколо неї розривають Інтернет ».