г.Харьков, Sun City  Premium 057 755 46 88, 057 755 54 80

050 302 16 22, 093 014 32 72

Про туриста Тимошку або Походи з року

Вже якось так склалося, що ми з чоловіком не мислимо собі літо без походів. У теплі вихідні - це поїздки на природу або по містах, на травневі свята - байдаркові походи з відкриттям купального сезону, у відпустку - море або гори. Загалом, влітку отримуємо нові враження, а взимку розглядаємо літні фотографії, зітхаємо і знову чекаємо тепла.

Минулий рік у нас був найщасливішим - народився Тимоша. Звичайно, ні про які поїздках і не йшлося. Але ось синочок виповнився рік, і ми вирішили, що можна потихеньку починати.

Першим кроком стала поїздка з друзями в ліс на шашлики на весь день. Ми переконалися, що до громадського транспорту Тимофій ставиться нормально, в лісі поводиться спокійно, із задоволенням розглядає квіточки-палички-шишки, і після ситного обіду спокійно засинає в розкладний колясці.

Наступним етапом стала вилазка на природу з однією ночівлею Наступним етапом стала вилазка на природу з однією ночівлею. Дорога зайняла трохи: годину електричкою + півгодини автобусом + годину пішки; коляску ми везли по черзі, а Тимошка, роззявивши рота, дивився на всі боки. (Згодом коляска також використовувалася як столик для годувань.)

Перше знайомство з наметом пройшло на "ура", та й ночівля була спокійною. Ми придбали два однакових спальника, щоб зчіплювати їх між собою великим конвертом, і Тимофій спав між нами, як в гніздечку.

Відразу ж ми відзначили два позитивних моменти. По-перше, можна вийти з дитиною гуляти на лужок і не боятися, що він вибіжить на дорогу, впаде в калюжу або влізе в бруд, (а буде спокійно рвати квіти і розглядати комашок), а якщо плюхнеться на попу - встане і піде далі . По-друге, від постійного перебування на свіжому повітрі чоловічок спить просто богатирським сном.

Репетиція залишила тільки позитивні враження, і ми стали готуватися до походу на кілька днів.

Років зо три тому ми були з байдаркою на Верхній Волзі і без кінця згадували цю поїздку як чарівний сон: життя на острові, де пісок і сосни - просто блакитна мрія. Дуже хотілося з'їздити туди знову.

Відразу постало питання: так хіба буде Тимошка (обожнює воду) спокійно сидіти в човні Відразу постало питання: так хіба буде Тимошка (обожнює воду) спокійно сидіти в човні? Після довгих роздумів згадали, що подібна проблема вже була, коли наш малюк почав їсти за загальним столом на високому стільчику. Він весь час намагався встати на ньому на весь зріст - приємно бути високим! І в один прекрасний день, коштувало на секунду відвернутися, він просто провалився між стільцем і стіною. Після цього був винайдений широкий тканинний пояс на липучці, що служив страховкою. Його-то ми і примотали мотузками до переднього сидіння байдарки і застебнули на Тимошка липучкою тому. Звідси і почну основний розповідь, опустивши поки подробиці дороги до Волги.

Велика ріка малюка зачарувала. А пояс, хоч і не дозволяв звалитися в воду - все-таки не перешкоджав тому, що захоплений Тимоха, злегка нахиляючись убік, діставав до води руками і шалено бив по ній, вереском від захоплення. Через годину веслування ми доплили до острова, на якому припускали встати, але виявилося, що він зайнятий. Треба шукати інший. А тут з'ясувалося, що наш регочучий дитина мокрий з ніг до голови - вода буквально стікає з панами. Дитячі речі - на дні рюкзака, рюкзак прив'язаний до човна. Мокрий одяг зняли, на Тимошку я одягла свою вітровку, в якій він став схожий на китайського ченця, і взяла його до себе на коліна. Далі папа гріб один.

Незабаром ми знайшли чудовий острів з соснами, на якому і встали Незабаром ми знайшли чудовий острів з соснами, на якому і встали. Від наших попередників залишився сосновий лапник під намет, яким ми теж скористалися. Захід в воду виявився прямо-таки для дитини: глибина на багато метрів від піщаного берега - не більш, ніж по коліно.

Окремо скажу про харчування. Для готування ми зазвичай беремо з собою примус або газовий пальник, але в цей раз речей виявилося занадто багато, тому готували на вогнищі. За прикладом знайомих придбали дуже зручну річ - ланцюгову пилу (схожа на велосипедну ланцюг і складається в маленьку коробочку), якій дуже швидко можна напіліть сухих гілок.

Основна частина взятих продуктів була, звичайно, Тимошкина. Якщо нам, дорослим, спокійно можна обійтися супом з пакетика або порошкової картоплею зі шпротами, то харчування малюка - зовсім інша справа. Тимошка ми взяли кабачки, картоплю, сир, фруктове пюре в баночках (овочеве банкове пюре він не любить), дитячі м'ясні консерви, кашу (з пакета), молоко для каші, печиво, сир, мед і варення (для додавання в чай ​​і сир ), соки, яблука, банани, і, нарешті, кефір та кисломолочну "Агуша", без яких він просто не засинає.

І ось тут я хочу зробити відступ і звернутися до походников з малюками з питанням: "Чим ви годуєте дітей в походах?". Наше перебування на острові обмежилося трьома днями, скоріше навіть не через одноманітності, а в зв'язку з "продовольчим питанням". Справа в тому, що молочні продукти довго зберігати без холодильника просто страшно (творог, наприклад, на третій день виглядав підозріло і ми його викинули), кабачки теж довго не живуть, не кажучи вже про банани.

Збираючись в поїздку, ми запаслися гвоздиковим маслом, гадаючи, як дитина перенесе наявність комарів. Виявилося все до смішного навпаки: комарів практично не було, зате виявилося повно мурах. Довго сидіти на травичці або навіть на пінці (туристичному килимку) було абсолютно неможливо. І навіть не тому, що іноді кусали, а, погодьтеся, неприємно, коли по тобі лазять. Для одного Тимошки проблема була неактуальною: він зовсім не хотів сидіти на місці, а знімаючи з себе мурашки, з бридливим видом простягав мені і говорив "Ня!" (В сенсі "на!").

З погодою нам пощастило (дощі були в основному вночі і рано вранці). Тому, коли Тимофій поривався бігти до води - ми роздягали його та відпускали гратися голяка (хоч у води немає мурашок). Гладенькие палички, принесені водою, виявилися найкращими іграшками. Тимошка без кінця хапав то одну, то іншу - стукав ними по воді, креслив закарлюки на мокрому піску і просто з ними носився.

Наш тато творчо підійшов до водних процедур: будував для Тимошки замки з піску, за допомогою мильниці ліпив пасочки, а один раз вирив у піску невелику ямку і наповнив її водою Наш тато творчо підійшов до водних процедур: будував для Тимошки замки з піску, за допомогою мильниці ліпив пасочки, а один раз вирив у піску невелику ямку і наповнив її водою. Тимошка оцінив нововведення по достоїнству: без кінця лазив туди-назад. На закінчення водних ігор тато з синочком занурювалися в воду, після чого швидко витиралися-одягалися і відпочивали в наметі.

Цікаво і те, що ми взяли з собою маленький дитячий басейн. Припускали, що вода в ньому швидко нагріється на сонці, і Тимошка буде із задоволенням в ньому купатися. Виявилося ж, що вода біля берега прогрівається горазда швидше, а в басейні залишається холодної, незважаючи на кілька вилитих в нього казанків окропу - річ виявилося марною.

Кожен ранок починався однаково: ми снідали, садили Тимошку в коляску, і відправлялися гуляти по острову Кожен ранок починався однаково: ми снідали, садили Тимошку в коляску, і відправлялися гуляти по острову. У перший же день виявили велику суничну галявину. Тимофій спробував суницю вперше і спочатку поставився з підозрою, але потім кожен день їв ягоди із задоволенням.

Ще ми збирали квіти, шишки, шматочки кори (і палички, звісно ж); розглядали жуків, і навіть бачили дятла.

По річці періодично пропливали катера або баржі, що викликають бурхливий захват. Тимошка коментував: "Дядя бі-бі!". (Чомусь він упевнений, що будь-яким транспортом завжди керує дядя; навіть коли я одного разу показала йому тітку за кермом, він все одно вперто сказав "дядя". Зате проїжджаючи на візку повз будинки, він частенько показує на вікна і каже: "тьотя ". Ясно? Дядько катається, а тітка сидить удома.) Взагалі, мене захоплюють ці коротенькі, але дуже емоційні фрази. Наприклад, коли тато заліз на високу сосну за сухими суками, Тимошка розхвилювався і крикнув: "А! Папа бам!".

Незважаючи на відсутність іграшок, нудьгувати дитині не доводилося Незважаючи на відсутність іграшок, нудьгувати дитині не доводилося. Наприклад, на місці стоянки наших попередників ми знайшли кілька предметів, дуже нам стане в нагоді: дві п'ятилітрові пластикові бутлі і кришку від каструлі. В одну бутель ми з Тимохою складали шишки - вийшла диво-брязкальце, а інша, з невеликою кількістю води, дуже смішно булькала, варто було її потрясти. З кришки вийшов відмінний музичний інструмент: при ударі палицею лунав гучний дзвін. Цією іграшкою Тимофій розважався майже цілий день.

А коли наша фантазія зовсім випаровувалася, ми пропонували Тимошка зайнятися коляскою. Він дуже любить її "ремонтувати": перекидає, розгортає, крутить колеса, розкладає козирок.

Три дні пролетіли швидко, відпочинок вдався! Але з мого боку було б нечесно промовчати і про негативні моменти нашої подорожі.

Останню ніч ми спали погано - була сильна гроза Останню ніч ми спали погано - була сильна гроза. Встали раніше, поснідали, влаштували прощальний багаття зі сміття і памперсів, зібралися і відчалили. Час до поїзда було розраховано з запасом, але ... Плавання в погану погоду забирає багато часу і сил. Нашу надувну байдарку при сильному вітрі просто зносить, а тут довелося гребти проти вітру. В цьому випадку гребти одному - НЕ гребти зовсім. А тут не виспався Тимофій почав скиглити, смикати за мотузки, крутитися, і навіть примудрився розвернутися на 180 градусів. І тут почався самий жах. Дитина плаче, тягне до нас руки, кричить "Мама! Папа!" З очей котяться сльози і соплі з носа бульбашками. А ми не можемо кинути прокляті весла, тому що встигаємо впритул, і мало не плачучи вмовляємо: "Тимоша! Ну, потерпи!" Зрештою, дитина просто сповз навпочіпки і заснув. Після цього випадку нам з чоловіком було дуже соромно, і ми зробили для себе висновок №1: "Тимоха ще занадто малий для байдарки. А якщо і плисти кудись, то виключно недалеко і гребти одному, а другого сидіти з дитиною". Прости нас, Тимошка!

Але і це ще не все. Найбільшою неприємністю стала дорога. Нажаль, у нас в країні про людей думають мало (по крайней мере, це стосується громадського транспорту). Незважаючи на те, що розклад електричок у нас було новітнє, звірені з табличкою в Інтернеті, воно все одно виявилося невірним. (Але ж нам треба було перескочити з одного поїзда на інший!) Частина поїздів скасували, пустили на деяких ділянках автобуси, які народ бере штурмом - з дитиною в них не полізеш. Через це в середині шляху провели кілька годин на станції. На зворотному шляху було практично те ж саме, але в іншому місці - правда, вдалося виїхати на нормальному автобусі.

Ще дуже вражає ставлення оточуючих до людей з рюкзаками. Одного разу ми бачили в приміському автобусі хлопчика років дванадцяти, який повертався з туристичного зльоту в. Показав кондуктору довідку про те, що він з багатодітної сім'ї і має права їздити безкоштовно. (При цьому у нього старий рюкзак "колобок" і сам одягнений бідно). Так кондуктор почала на нього кричати - мовляв, ти не з цього району, безкоштовно їдь у себе вдома.

Коли ми приїхали в Москву і сідали в автобус, почалася сильна злива - просто стіна. Мій чоловік піднявся першим (з рюкзаком і коляскою), а я як раз стояла перед дверима (з рюкзаком і Тимошкою на руках). Так якийсь молодий чоловік, засмучений тим, що він намок, і що не вийшло швидко заскочити в автобус, крикнув мені: "Ах ти, ..., ще з рюкзаком!" і сильно штовхнув мене в спину, після чого побіг в іншу двері. Як можна так себе вести, адже я мало не впустила дитину!

Коротше кажучи, всі ці гнітючі факти привели нас до висновку №2: "Зв'язуватися з мінімумом транспорту. Або одна електричка, або один поїзд, на який краще брати квитки заздалегідь". І, звичайно ж, краще їздити з кимось, але всі наші друзі до неподобства ліниві, і кожен раз ми чуємо приблизно наступне.

Я б поїхав, але:

1. не можу залишити кішку;
  2. наша дитина ще занадто маленький;
  3. на роботі нічого не встигаю, буду працювати вдома;
  4. у мене немає спальника (намети).

За великим рахунком, всі проблеми можна вирішити, просто у людей немає бажання За великим рахунком, всі проблеми можна вирішити, просто у людей немає бажання. І, користуючись нагодою, хочу звернутися до татам і мамам з дітьми, у кого бажання є, але немає компанії для спільних походів. Пишіть на e-mail. Звичайно, у нашого тата відпустку вже закінчився, але попереду ще так багато теплих (я сподіваюся) вихідних!

Коли бачиш, як твоя дитина радіє природі - розумієш, що все робиш правильно. Були мінуси, які ми виправимо. Але я просто впевнена, що наші поїздки обов'язково залишать слід в щасливих дитячих спогадах.

Михайлова Ірина, [email protected]

Обговорення

Ми з чоловіком і дітьми (хлопчик, 10 років, дівчинка, 5 років) збираємося в серпні 2005 в "похід" на два тижні на якусь невелику чисту річку в межах 10 годин їзди на машині від Москви. У родичів є троюрідний брат - завзятий рибалка, він теж їде з нами і до серпня підбере сухий високий берег, з великим сосновими борами за спиною. "Похід" наш полягає в наступному - на машині доїжджаємо до річки, надуваємо гумові човни, перевозимо речі і дітей на інший, лісовий берег (чомусь безліч невеликих річок з одного берега має поля і села, а з іншого - ліси на багато кілометрів - одну з таких ми і вибираємо) ставимо намети, копаємо в затишному куточку яму для санітарних потреб, зазвичай ще робимо навіс з жердин і поліетиленової плівки, за бажанням під ним - довгий стіл з жердин і лавки - але це якщо серед походников є чоловік, який не рибалка, що не грибник, що не ягідник - і при е тому трудоголік. Харчування організуємо так - по очереді- кожен день чергує пара - чоловік і жінка - дрова, вода, їжа, миття посуду на всіх, чергові цілий день в таборі або в найближчому чорничник. Місце знаходимо таке, що-б до найближчого села було кілометрів п'ять, через річку - іноді туди хтось ходить за хлібом, молочними продуктами. Денні розваги: ​​гриби (бувало по 300 (т р і з т а) білих грибів за ранок. Сушити складно, але можна. Ягоди: брусниця - взагалі суха в картонних коробках лежить не менше двох місяців, про журавлину і так все знають, чорницю просто їмо, і ніякої "йодомарін" не потрібен. Рибу смажимо і їмо і т.д.
Вечорами граємо у волейбол, якщо народу вистачає; преферанс (не профи) сидимо біля багаття. За два тижні такої "натуральної" життя нерви заспокоюються до нуля, все здається далеким і нереальним, починаєш дуже навіть радіти простим речам: тепла, світла, харчовим делікатесів, гарячій воді. Щодо дітей: не беріть з собою дітей старше двох місяців (менше-заради бога, при грудному вигодовуванні, але на свій страх і ризик - кваліфіковані лікарі далеко) і молодше трьох років - мені здається, і самі не відпочинете і іншим не дасте, але залежить лише від вас. Кличемо з собою пари з дітьми, наметами і машинами, обов'язково з чоловіками в складі - хоч би і дідусем, придатним для заготівлі дров (дідусям не давайте читати!)
Обов'язкова умова: кожна сім'я чергує пропорційно кількістю своїх членів (хм ... звучить якось кострубато ...) Ну, вас їде четверо, всього 12 чоловік, - чергуєте кожен третій день. Ще раз, чергування: зробити гарячий сніданок (каша, чай, окріп), помити посуд, заготовити дрова, зробити гарячий обід: суп з пакетиків, наприклад, макарони з тушонкою - на друге і обов'язково якусь питво. Помити посуд. Вечеря - картопля з грибами або рибою і обов'язково питво. Вільні. Є намагаємося в одне і теж час - дуже зручно. Для нас питання з організацією харчування саме так - дуже важливий. Перевірено роками, при інших варіантах бардак і склоки.
Намети, човни, одяг, посуд повинні бути старими або хоча-б дешевими на вигляд - теж обов'язкова вимога, інакше страждає безпеку.
А тепер для автовласників - машини зовсім не варті без нагляду на іншому березі річки, з відганяє в найближче містечко або село і там організуємо стоянку.
Про себе: Ірина, 30 років, програміст, перекладач, домогосподарка. Борис 38 років, фахівець з компьюртерному софт і хард. Сміливі авантюристи, в побуті дуже ліниві. На лідерство в поході не претендуємо, із задоволенням прочитаємо ваші пропозиції.
Іра

11.11.2004 1:24:18, Ірина

Здорово, мені дуже сподобалося! Ви дуже сміливі, ми не наважилися в цьому році брати байдарку, хоча наша постарше Тимошки буде. Але з палатткой поїхали на Селігер, правда стояли 9 днів на одному місці, але це була репетиції походу. якщо цікаво, то фотографії тут:

ми свой зліт туристов придумали и огранізованої, коли первістку Було 5 місяців, и потім шкірні весну и осінь проводили свой дитяче свято в лісі, в наметах, біля багаття.
на воду ми ходили з дітьми примерно з року, и за нашим досвідом, в байдарці Менш зручне: зазвічай Вихід так, что тато один гріб, а мама з Малюком сидить. а вісь на великому катамарані-четвірці куди краще - там є місце, де поползать, и ми плавали так: 5 дорослих, один з якіх сидить посеред палуби и розважає дітей - їх Було з нами Троє, від року до двох. Правда, у катамарана є и свои Недоліки - потрібна річка з помітнім Пліній. Ми вісь плавали так на Тверцу, на Березайка-Мсту, на Уральська Білу и на Сакмару, а в цьом году - по три дні плавали по Підмосков'ї, на Річку Поля и на Річку Полометь. У нас діти обов'язково в спас-жилетах на палубі сіділі, хоча віпасті в воду смороду жодних разу не намагались.
з немовлятами ходити ще простіше - поки їм не потрібно окремої їжі, і вистачає грудного молока, то можна їхати куди завгодно. ми ось навіть пішки на Алтай ходили на 2 тижні, коли молодшій було 8 місяців.
а вже на вихідні в ліс ми виповзали неодноразово, і всі були задоволені.
а ще ми з дітьми навесні ходили пішки по Криму, і вони на диво добре йшли самі, з нормальною швидкістю, і без ниття, і діти навіть несли свій одяг самі. Діти у нас були від 3 до 6 років, і ходили ми так тиждень.

Молодці! Так тримати!

11.08.2004 12:08:01, Змійка :-)

Які молодці! Ми теж ходили на шашлики, Ивашке було 2 місяці, на півдня. Все було добре, а в кінці вересня збираємося на море. Ну а на слід. рік обов'язково поїдемо і з наметом. Ось з компанією у нас проблема невелика, у подружок діти вже школу закінчують, а у нас карапузяка такої. Хоча їх і так з місця не зрушиш)))))

31.07.2004 14:27:25, Татуся

Клас! Я б із задоволенням так помандрувала, та у нас тато з породи "ледачих" :(

Здорово! Молодці хлопці !!! Як шкода, що ми не в москві сидимо, а то б сто пудів приєдналися! Нашому правда ще толко 5 місяців, а коли буде близько 8-ми збираємося таки поїхати в Крим, і там на пару днів вибратися в похід, а може і поживемо в наметах тиждень, від погоди залежить ...
А овбще на моїй же досвіді можу сказати - що поки що менше малюк - тим простіше в дорозі з ним, ми вже встигли поїздити по Європі, і по скелях полазити (йому 3 місяці було) ... Так що коли хтось говорить що ми не поїдемо, бо дитина занадто маленький - це не наш варіант%) хоча звичайно в зовсім диких похідних умовах ми ще не були ...
але у нас ще все попереду !!!
чого і вам всім бажаю !!!
А якщо раптом виникне роблення поспілкуватися або поїхати наприклад в жовтні в Крим, на ПБК, з походіком на Демерджі імовірно - пишіть! Будемо тільки раді !!!

30.07.2004 14:13:57, Маша

Браво! Ми, до речі, теж на вихідних збираємося з друзями в ліс на 3 дні. Дрібного беремо з собою :) Правда у нас ліс знаходиться в годину ходьби від будинку, тому нам не страшно зважитися на це :)

А ми вчора повернулися з першого байдарочного походу. Наші трирічки були в захваті.

Ну а як же кліщі?
Або в вашому регіоні їх немає?

26.07.2004 9:42:47, Ірина

Дякуємо! Дуже цікаво :)) І молодці, що написали відверто, не приховуючи негативних моментів. Все-таки я думаю, що оптимальне початок "туристського" віку - не раніше 3 років (я маю на увазі не звичайні поїздки на море або вилазки на природу на вихідні, а повноцінні походи). З досвіду відпочинку з дітьми скажу, що відпочинок з двухлетков на порядок легше відпочинку з годовасік, а відпочинок з трьохлітки - це вже взагалі казка. Трьохлітки можуть добре і багато ходити, вони їдять "дорослу" їжу, вони вже все розуміють, їм багато чого можна пояснити, про все домовитися. Вони сприймають світ усвідомлено. До того ж, трирічки міцніші, для них вже не так страшні кишкові інфекції (тьху-тьху-тьху), як для годовасіков. Ось і ми в цьому році хочемо днів на 5 з'їздити на Азов з наметом, провести репетицію :)) А в наступному році, можливо, організуємо і байдарковий похід. Удачі вашої сім'ї і міцного здоров'я малюка! :))

Про годівлю я можу сказати - в рік ми брали окремі банки-коробки, в два - тільки окреме м'ясо. Баночки дитячого харчування, які клали йому в їжу замість загальної тушонки. А в три - вже Ніччи окремого ми дитині не брали. Продовжуйте в тому ж дусі, удачі.

Коментувати можут "Про туриста Тимошку або Походи з року"

Ясно?
Ну а як же кліщі?
Або в вашому регіоні їх немає?